Nivå-Kokkedal Tennis og Padel klub
Generalforsamling i NKT,
Søndag den 5. marts 2023 kl. 11:00
Sted; NKT klubhus, Græstedgårdsvej 1, 2980 Kokkedal
Referat.
Formanden bød deltagerne på generalforsamlingen velkommen.
Der deltog 31 medlemmer i generalforsamlingen.
Peter Sæbye flytter, så vi skal sige farvel til Peter
Jens m.fl. har stået for morgenmad – tak for det.
- Valg af dirigent
Steen Navrbjerg blev foreslået og valgt. Steen konstaterede herefter, at generalforsamlingen var indkaldt rettidigt (d. 12. februar) og dermed var beslutningsdygtig.
- Formandens beretning
Formandens beretning tog udgangspunkt i det forgangne år.
Standerhejsning var d. 14. april med en masse deltagere. Arrangementet gik fint og alle deltagere havde en dejlig dag.
Sidste år var vi 256 medlemmer i klubben. Der er jo sket en del med Corona, hvor vi fik en del flere medlemmer. Medlemstallet har ligget stabilt i perioden.
Bestyrelsen har kæmpet en del for at få etableret nye hybridbaner samt en padel-bane. Helena og Erik har haft dialog med kommunen. Vi har kørt processen igennem, således at der nu er en tidsramme for projektet her i 2023. Erik vil orientere mere herom under punkt 10 evt.
Samarbejde med Øresund Tennis og Fredensborg Tennisklub. Vi er godt tilfredse med samarbejdet. Der er tiltrådt ny formand i Øresund Tennis.
Det der er vigtigt er, at samarbejdet er baseret på gensidig tillid.
I forhold til samarbejdet med de 2 klubber fortsætter princippet med at man kun kan booke baner en dag frem på de andre klubbers baner.
Der spørges til nøgler og det forhold at der ikke låses når det er fremmede der benytter bane.
Formanden lægger undervejs i beretningen vægt på de sociale aktiviteter der er i klubben. Ikke mindst fremhæves Jens’s indsats som klubbens ”chef-kok” f.eks. i forbindelse med onsdagsarrangementerne, hvor mange veteraner nyder godt af dette. Det styrker tilknytningen til klubben. Også det Jens gjorde i forbindelse med Jespers bisættelse.
De arrangementer der er gået lidt i stå under Corona er vor julefest. Til det seneste jule arrangement, var der dog tilmeldt med max deltagere indenfor 24 timer. Formanden pointerer dog at alle er velkomne.
Nyt initiativ der er taget op i år – det er at Søren Pind er blevet træner med søndagstræning i sommerperioden. Arrangementet blev en kæmpe succes, hvor man fik spillet på tværs af aldre og evner.
Som alle de tidligere år har vi afholdt klubmesterskaber og med en stor fest som afslutning for mesterskaberne.
Med hensyn til klubhuset er formanden stolt af det team (Susanne, Birgit, Anette og Inger), der yder en fantastisk indsats for at der er rydeligt og velfungerende faciliteter.
Udover klubhuset – så har Michael og Erik sammen med flere medlemmer taget initiativ til at vi skulle holde arbejdsdag. Dette gjorde vi 10. april. Tak til dem der har bakket op til dette arrangement.
I har sikkert også bemærket at bane 3 er blevet omlagt til en normal bane. Det er noget klubbens medlemmer selv har stået for. Stor tak til de frivillige der har deltaget i denne opgave.
Formanden informerer herefter lidt om turneringsholdende. Et af holdende rykker op. Herudover har vi 2 indendørshold som Erik og Thomas står for. Det er 50+ der ligger nummer et og 40+ ligger nummer 2 i sin pulje.
Formanden takker for et godt år – det er fællesskab og sammenholdet der er klubbens største styrke (dna).
Herefter er der spørgsmål og kommentarer.
Der bliver spurgt til Padel etablering, som vil blive behandlet under evt.
Kommentar til medlemskaber, padel og firma medlemskaber. Formanden vil gerne styrke rammerne. Det er forhåbningen at helårsbaner kan styrke kontinuiteten. Der bliver også kommenteret på at få tiltrukket 60+ generationen, hvor Søren har gang i nogle nye initiativer.
Der en kommentar omkring at etablering af Padel baner, at dette vil kunne tiltrække nye og flere medlemmer. En anden kommentar går på at Padel aktiviteter har et højere støjniveau.
Dirigenten kommenterer at træning kræver kvalitet.
Formandsberetning blev godkendt enstemmig.
Beretning fra udvalgsformændene:
Ingen beretning under generalforsamlingen.
- Forelæggelse af revideret regnskab til godkendelse
Kassereren Peter Sæbye gennemgik regnskaber.
Indtægter er faldet lidt pga. medlemstal er faldet. Til gengæld er den ny aftale med Øresund ved at slå igennem. Vi har reduceret omkostninger til Øresund med den ny aftale – niveauet er gået fra ca. 300K til ca. 150K. De faste omkostninger til Øresund er kraftigt reduceret. Derfor har klubben et pænt overskud som er 80K bedre end budgetteret.
Tilskud fra FOG er gået til forskellige indkøb (kaffemaskiner, parasol, bænkesæt, løvblæser etc).
Der var ingen kommentarer eller spørgsmål derefter blev regnskabet enstemmigt godkendt.
- Indkomne forslag
Ingen forslag til behandling.
- Forelæggelse af budget til godkendelse.
Kontingent for NKT er lagt på samme niveau som foregående år.
I budgettet er der penge til klubhus vedligehold, så der kan købes nyt køleskab, etc.
Præmier og gaver er justeret lidt.
Fester er nedjusteret lidt.
Revisor (Ole) synes det er fint. Overordnet spørgsmål vedr. opsparing, er det for at kunne betale en padelbane nr 2.? Erik kommer ind på dette senere.
Der er spørgsmål til hvervekampagne på 12K – der er ikke planlagt nogen speciel aktivitet. Søren nævner dog en hvervekampagne, hvor vi skal anvende trænere som vil koste lidt.
Der er forespørgsel fra senior idræt på at leje baner. Det er bestyrelsen positivt stemt for så længe der er baner nok.
Der er spørgsmål vedr. tilskud til trænere – Peter oplyser at disse tilskud er baseret på mængder fra foregående år. Beløbet vil derfor forventeligt falde næste år.
Der er sat 20K af til fester og arrangementer.
Budgettet blev godkendt enstemmigt.
- Valg af formand (for 1 år)
Kasserer og formand må ikke gå samtidigt. Helena Lytton er derfor genvalgt.
- Valg af 3 bestyrelsesmedlemmer
Peter Sæbye trækker sig.
Inger modtager valg som ny kasserer (for 2 år).
Niels Lund Christensen genvalgt (for 1 år)
Erik Holmskov valgt (for 1 år)
Søren genvalgt (for 2 år)
Jens genvalgt (for 2 år)
- Valg af 2-3 bestyrelsessuppleanter (1 år)
Preben Jensen blev valgt
Bjarne Rohd blev valgt
- Valg af revisor (2 år)
Susanne genopstiller ikke
Ole Aarstoft genvalgt (for 1 år)
Olga stiller op som revisor nr 2 (for 2 år)
10.Eventuelt
Der er bevilget 2 hybridbaner og 1 padel bane.
Der er flere årsager til at det er en vanskelig proces. Beliggenhed og fredning. For hurtigt at komme i gang er etableringen valgt via de eksisterende baner. Padel bane 2 vil ligge ved siden af nr. 6, ved det grønne område der så skal etableres.
Vi har søgt kommunen om lidt flere baner end de 3. I forbindelse med Corona så har aktiviteterne ligget stille i over et år – pga corona og prisstigninger.
Kommunen har undskyldt forsinkelserne, men har nu prioriteret aktiviteten.
Det har været en stor hjælp at vi medfinansierer banerne. Der er indhentet tilbud på etablering af baner, disse tilbud er så blevet ajourført pga forsinkelserne.
Kommunen har været forbi banerne og grave, da man ikke havde tegninger over rørlægning (drænrør).
Der skal laves test af banetyperne af hensyn til miljø dokumentation (lab test). Kommunen er selv ved at få lavet test vedr. padel banen.
Herefter skulle kommunen kunne være klar til at beslutte sig endeligt for projektet. Erik tør ikke love hvornår vi kan komme i gang, da vi afventer beslutning fra kommunen.
Udover banerne kommer der også lys (på 4 og 5 samt padelbane) – det har kommunen indhentet tilbud på.
Tidsrammen for etablering af baner er 3-4 uger når entrepenøren er gået i gang.
I forhold til lys på banerne – er opfordringen at kigge det ordentligt igennem, så løsningen bliver rigtig god.
Tanken er at padel banerne bliver aflåst, så det sikrer, at man ikke kan komme tilfældigt forbi, eller af hensyn til hærværk.
Jens fortæller at vi fortsætter med Drop-in ligesom foregående år. Det starter d. 26. april som vil være første gang. Der vil endvidere blive holdt fernisering med gratis udskænkning.
Hvornår er der standerhejsning? – vi håber på d. 16. april, men det afhænger af klargøringen, som ikke endnu er fastlagt.
Der er kommentarer til unge mennesker der sviner på terrasserne. Formanden oplyser at der faktisk patruljeres i området. Vi kan nok ikke gøre noget ved svineriet. Det bedste er nok at forsøge at ignorere det. Der har også tidligere år været hærværk på banerne – det er dog ikke set i 2022.
Der stilles forslag om anskaffelse af muse- ”fjerner”, der virker med ultralyd. Dette vil bestyrelsen følge op på.
Dirigenten takkede for god ro og orden.