Nivå-Kokkedal tennisklub​

Klubben er startet i 1976, som en afdeling af Nivå Gymnastikforening og blev etableret på en stiftende generalforsamling d. 20. Januar 1976.

​Klubbens første formand var Jens Bering og klubbens årsbudget var på 13.000 kr. Første klubhus var en gammel villa ved Mikkelborg og en grusbane og i 1981 etableredes 2 grusbaner i Nivå.

I mellemtiden havde Kokkedal Idrætsklub, KIK, etableret egen tennisafdeling.

2 klubber var på det tidspunkt for meget i kommunen, så efter diverse tovtrækkeri blev den nuværende Nivå Kokkedal Tennisklub født på stiftende generalforsamling den 7. februar 1983 med Thomas Christensen som formand.

Nivå Kokkedal Tennisklubs nuværende adresse på Græstedgård i Kokkedal indviedes officielt i 1983 med 6 dejlige og yderst velbeliggende grusbaner, der sidenhen er blevet til 8 baner.

Mikkelborgbanen er nu omlagt til en multibane med kunstgræs og sand der gør at det i princippet er muligt spille udendørs tennis hele året medmindre banen er dækket af sne og is.

Der gælder dog særlige regler mht. reservation af banen idet banen er gjort offentlig men hvor NKT har fortrinsret til banen hver dag mellem kl 12.00-18.00 se kommunens hjemmeside

Fra den spæde start i 1976 til i dag er medlemstallet steget fra ganske få pionerer til i dag knap 300 medlemmer.

Medlemskontigentet var i 1983 ved sammenlægningen på kr. 300 for seniorer og kr. 150 for juniorer og i 2024  er kontigentsatserne henholdsvis kr. 1.130,- og kr 685,-

Samtidig med at klubben begyndte at vokse kom de sportslige resultater også både i officielle turneringer og i motionstennis.

Klubben har gennem  3 år haft et forbilledligt samarbejde med Fredensborg Tennisklub, der udviklede sig til også at bestå af Humlebæk Tennisklub, bla. om den fælles tennishal der blev indviet i 2016.

Med virkning fra 15. april 2015 har Øresund Tennis og Nivå-Kokkedal Tennisklub indgået en samarbejdsaftale, som indebærer at Øresund Tennis træningstilbud omfatter medlemmer i NTK, hvis juniorer ligeledes kan spille på Øresund Tennis hold i holdturneringen under SLTU.

Formålet er at skabe de bedste betingelser for medlemmerne, så vi kan tilbyde den bedste træning og de bedste rammer i øvrigt for et godt socialt liv i klubberne med mange spændende arrangementer.

Børnene (og seniorerne) er som hidtil medlem i den lokale klub, hvor man også træner. I praksis betyder træningsfællesskabet derfor først og fremmest, at der er bedre ressourcer til at skabe kvalitet i træningen – og mulighed for flere og spændende arrangementer.

Og man er altid velkommen i den ”anden” klub i Øresund Tennis, hvis man vil booke bane der eller spille med på træningen (kan f.eks. være relevant for elitespillere). Samarbejdet giver også mulighed for at endnu flere børn får mulighed for at spille holdkampe, da vi må stille fælles hold.

Nivå Kokkedal Tennisklub er i dag en velkørende klub med både sportslige ambitioner og vægt på hyggeligt socialt samvær.

En klub, hvor alle aldersklasser inden for elite og motionstennis nyder at komme.​​

Bliv medlem​

Læs mere om hvordan du melder dig ind i klubben. Klik her